ASSALAMUALAIKUM DARI AS ~

Terima kasih sudi singgah di blog As. Yang elok tu, sudi sudikanlah share ye dengan kawan-kawan yang lain.

As boleh dihubungi di 014-229 7656. Terima kasih sekali lagi =)

Thursday 20 December 2012

SEMBELIT OHHH SEMBELIT..



Assalamualaikum..

Kebetulan tadi semasa dari perjalanan pulang ke rumah As dari berjumpa salah seorang rakanniaga As di Kajang, As dapat phone call dari seorang customer lelaki As yang baru sahaja menggunakan produk DCL Ahad lepas untuk mengatasi masalah sembelitnya. Sebelum As bercerita dengan lebih lanjut apa yang terjadi, meh kita study dulu masalah sembelit ni. 

Pastinya ramai antara yang pernah mengalami masalah sembelit. Sembelit merupakan situasi dimana seseorang mengalami masalah untuk membuang air besar kurang daripada tiga kali seminggu dan keadaan itu berlarutan sehingga beberapa bulan, kata Pakar Perunding Bedah Am dan Kolorektal, Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia (PPUKM), Prof. Madya Dr. Ismail Sagap (Kredit info to  Kosmo Online).


Kredit pic to mama-iloveu.

Seseorang yang normal yang tidak mengalami sembelit akan mengeluarkan 75% najis lembut dan proses pembuangan adalah lancar dan tanpa perlu meneran dengan kuat. Berbeza dengan mereka yang mengalami sembelit dimana lebih daripada 40% najis yang dikeluarkan adalah najis keras dan mereka terpaksa meneran lebih dari biasa. Mereka yang mengalami sembelit akan mempunyai masalah perut terasa kejang, kurang selera makan dan sakit kepala. Sembelit yang berterusan menyebabkan seseorang cenderung untuk mengalami buasir malahan lebih teruk najis berdarah! Selain itu, kehidupan harian juga akan terganggu dek gangguan sakit kepala yang kerap dan kekejangan pada perut. 




So, bagaimana nak mengatasi masalah sembelit ni? Masalah ini boleh diatasi dengan pengambilan air yang dirawat sebaik-baiknya 3 liter sehari dan banyakkan makan buah-buahan serta sayur-sayuran. Dalam kes customer As ni, dia dah beberapa hari cuba manually makan buah, minum air tetapi tak jalan.  Tak tahan dengan masalah yang dialami hingga demam-demam dek sembelit ni, As pon segera sarankan untuk dia mengambil Nuclonz ( klik sini untuk info Nuclonz ) dan juga Amazing ( klik sini untuk info ) bagi mengatasi masalah beliau. Baru sahaja menggunakan produk yang As sarankan selama 4 hari, beliau telefon As menyampaikan berita gembira masalah sembelit beliau telah hilang dan juga asyik sendawa. Berikut apa yang diceritakan oleh beliau pada As ;




Alhamdulillah syukur dapat membantu customer As menyelesaikan masalah beliau dan mengembalikan keceriaannya. Kepada kawan-kawan As diluar sana yang mengalami masalah serupa, jangan segan-segan untuk hubungi As di talian, 014-2297656 atau boleh emelkan kepada asmidarhanan86@gmail.com untuk mendapatkan produk ini. Kawan-kawan, cari jalan untuk mengatasi masalah kesihatan kita kerana KESIHATAN KESEMPURNAAN IBADAH ! =)











No comments:

Post a Comment