ASSALAMUALAIKUM DARI AS ~

Terima kasih sudi singgah di blog As. Yang elok tu, sudi sudikanlah share ye dengan kawan-kawan yang lain.

As boleh dihubungi di 014-229 7656. Terima kasih sekali lagi =)

Tuesday 28 August 2012

AWAS!!!!! Lelaki Berperut Buncit Mudah Diserang Penyakit !



Assalamualaikum dan Salam Hari Raya kepada semua teman tersayang..

Terkejut tadi terbaca satu artikel dekat surat khabar 'AWAS! LELAKI BERPERUT BUNCIT MUDAH DISERANG PENYAKIT'..hati-hati ye kawan-kawan lelaki semua..jangan ingat comel dan seksi je tau perut buncit. Ada padah yang sedang menunggu.





Ini antara artikel yang ada dalam surat khabar tadi ye ;

Sebuah penelitian membuktikan lelaki berperut buncit mudah diserang penyakit jantung kerana lokasi pengumpulan lemak berkaitan dengan organ penting manusia iaitu jantung. 

Kajian yang melibatkan 137 lelaki berusia 30-71 tahun menunjukkan penumpukan simpanan lemak di perut berhubungan langsung dengan penyakit kardiovaskular ( jantung dan pembuluh darah ). 

Dengan kata lain, lelaki yang memiliki perut buncit berisiko terkena penyakit jantung lebih besar daripada orang yang memiliki timbunan lemak di peha atau di kaki. 

Timbunan lemak yang berada di perut cenderung bersifat insulin resistance atau dengan kata lain tak mudah dipengaruhi oleh insulin. Akibatnya hormon insulin tak berfungsi dengan baik dan menyebabkan kelainan metabolisme tubuh. Inilah yang memicu peningkatan kolesterol dan akhirnya muncul jantung koroner. 

Penumpukan lemak biasanya terjadi pada lelaki yang kurang bersenam dan makan banyak. Risiko pertama ialah terkena diabetes, lalu timbul kolesterol dan gout. 




Berlainan dengan wanita, penumpukan lemak biasanya terjadi pada punggung atau bahagian tubuh yang lain. Meski ada wanita yang berperut buncit, mereka hanya memiliki kemungkinan kecil terkena penyakit jantung kerana wanita memiliki hormon estrogen. Wanita berperut buncit hanya akan mengalami obesiti atau sesak nafas. 

Lelaki berperut buncit disarankan banyak meminum air dan menghindari makanan seperti nasi, mee, gula dan coklat dan sebaiknya tingkatkan pengambilan protein, terutama protein yang didapati dari sayur-sayuran. 


Banyakkan meminum air kosong dan sebaiknya adalah air yang terawat


                                    

Paling penting, adalah melakukan senaman secara teratur. Setelah bersenam, barulah makan makanan yang berkarbohidrat.



Haaa...comel bukan sebarang comel dah ni, ni comel berpenyakit. As cadangkan untuk anda yang mengalami masalah ini boleh amalkan Nu-Clonz, Red Guara Cafe dan Nu-Cell. 

Nu-Clonz disarankan untuk membersihkan usus, menyahtoksid melalui pembuangan najis selain memperbaiki proses pembuangan najis. Klik sini untuk info penuh Nu~clonz ~


Setelah itu, pengambilan Red Guara Cafe adalah untuk membantu anda menahan lapar untuk menurunkan berat badan dan membekalkan tenaga kepada anda dengan menggalakkan penggunaan tenaga simpanan (glikogen) yang terdapat didalam hati. Kandungan ekstrak Guarana dalam Red Guara Cafe membantu dalam menentang masalah Arterioklorosis dengan menghasilkan Kolesterol Baik (HDL) yang akan membersihkan lapisan saluran darah dari Kolesterol Jahat (LDL). Klik sini untuk info penuh Red Guara Cafe ~




Trace mineral yang terdapat di dalam Nu-Cell berfungsi untuk meningkatkan fungsi otot dan kekuatan injap jantung dan sangat membantu bagi mereka yang mempunyai masalah jantung. Trace mineral juga membantu dalam memaksimumkan tenaga kelelakian tau. Seterusnya, asid lemak Omega-3 yang memang terkenal efisien untuk melancarkan peredaran darah dan juga fungsi otak dengan mengurangkan Kolesterol Jahat (LDL) dan meningkatkan Kolesterol Baik (HDL). Klik sini untuk info penuh Nu~cell ~






Semua fungsi produk ini bukan hanya untuk mengurangkan saiz perut buncit anda tetapi apa yang lebih diutamakan adalah kesihatan anda dan untuk mengelakkan berlakunya masalah kesihatan yang boleh memudaratkan anda suatu masa nanti ekoran dari perut buncit anda. 


Anda berminat untuk mencuba? Hubungi As segera di 014-2297656 atau emelkan ke asmidarhanan86@gmail.com untuk special price!




No comments:

Post a Comment